Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

 

Wilt u een rapport bestellen?

Trends & Tourism neemt regelmatig het initiatief voor het opzetten en uitvoeren van een multi-client onderzoek. Veelal gaat het hierbij om onderwerpen in toerisme/recreatie die belangrijker worden. Voor geïnteresseerden zijn deze rapportages te bestellen. Onderstaand een overzicht van rapporten die de afgelopen jaren zijn uitgebracht:

 

Toekomstvisie Nederlandse vakantiemarkt 2030

De Nederlandse vakantiemarkt is sterk ontwikkeld, maar tegelijkertijd ook nog volop in beweging. De coronacrisis heeft de markt op z’n grondvesten doen schudden. Nu de markt weer wat begint te herstellen wordt de vraag relevant wat het toekomstperspectief van de vakantiemarkt is. Gaat de vakantiemarkt weer het niveau van voor de crisis halen? En wat worden belangrijke trends in de komende jaren.

Om daarin meer inzicht te krijgen is door Trends & Tourism een toekomstvisie voor de Nederlandse vakantiemarkt voor 2030 ontwikkeld. In de toekomstvisie wordt uitgebreid ingegaan op de impact van de coronacrisis op het toekomstig vakantiegedrag. Naast uitkomsten van grootschalig consumentenonderzoek wordt onder meer aandacht besteed aan een aantal toekomstscenario’s. Verder wordt bekeken welke impact de coronacrisis zal hebben op de tien trends die de vakantiemarkt de komende jaren zullen gaan bepalen | Juli 2020 | Kosten: 450 euro (excl. BTW).

Meer weten

 

De potentiële markt van wandel- en fietsvakanties

Steeds meer Nederlanders kiezen voor een gezonde en actieve levensstijl. Dit vertaalt zich ook in meer sportieve activiteiten tijdens vakanties, waaronder wandelen en fietsen. Het aantal wandel- en fietsvakanties is de afgelopen jaren dan ook gestegen. Mede door de vergrijzing en meer aandacht voor duurzaamheid is de verwachting dat het aantal wandel- en fietsvakanties de komende jaren zal blijven groeien.

De onderzoeksrapportage geeft antwoord op vragen als: hoe groot is de markt voor beide type vakanties? Wat vinden potentiële makers van dergelijke vakanties belangrijk (denk bijvoorbeeld aan voorzieningen)? Wat is hun profiel en hoe kunnen ze het beste bereikt worden? Het onderzoek gaat ook in op het imago en de aantrekkelijkheid van een reeks binnen- en buitenlandse bestemmingen voor een wandel- en fietsvakantie | December 2019 | Rapportages zijn apart of in combinatie te bestellen  | Kosten: 2.500 euro per individueel rapport (excl. BTW);
indien beide rapportages worden afgenomen geldt een korting van 25% op de totaalprijs.

Meer weten

 

De opkomst van food tourism

De belangstelling voor eten en drinken neemt toe. Dat zien we ook tijdens vakanties en dagjes uit. Food tourism wordt populairder. Daarbij gaat het om een brede range van belevingen. Variërend van uit eten in een restaurant met streekgerechten, het bezoeken van een lokale markt of foodfestival tot het volgen van wijnroutes.

In de onderzoeksrapportage is aandacht voor een groot aantal aspecten die samenhangen met eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit. Ingegaan wordt onder meer op het belang van het thema, de aantrekkelijkheid van een reeks culinaire activiteiten, de mate waarin culinaire activiteiten worden ondernomen tijdens vakanties. Het onderzoek gaat ook in op associaties rond eten/drinken, alsmede het culinaire imago van een reeks binnen- en buitenlandse bestemmingen | Januari 2019 | Kosten: 1.950,- euro (excl. BTW).

Meer weten

 
Copyright © 2020 Trends & Tourism
Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren